Wednesday, October 12, 2011

Marakumpel Fileserver

http://file.marakumpel.com

Marakumpel menyediakan fileserver bagi setiap pelajar untuk berkongsi nota, latihan, eBook dan bahan2 lain yang boleh membantu di dalam pelajaran. Fileserver ini boleh diakses melalui link yang diberikan di atas.

Untuk upload ataupun membuat folder baru, perlu login dahulu. Untuk register click login dan kemudian register. Untuk memudahkan akses login publik disediakan
username : publik
password : publik

Untuk upload atau download banyak file dengan lebih mudah gunakan ftp. Contoh ftp client adalah FireFTP (addon Firefox) dan FileZilla. Login details adalah seperti berikut:
Host : marakumpel.com
Login : publik@marakumpel.com
Password : publik
Port : 21

Anda juga boleh access ke Fileserver ini melalui link di horizontal bar berikut :


Marilah kita bersama-sama memuat naik files pelajaran yang kita ada agar dapat saling membantu sesama lain menghadapi peperiksaan nanti.

Sebarang persoalan sila post di ruang komen di bawah.

5 comments:

Wan Fauzan said...

aku dah try upload satu skript yang aku scan. 300mb punya saiz. lepas upload tak keluar dekat list files tu. ada limit size tak file utk diupload?

MaraKumpel said...

rasanye ada.. iaitu 299mb.. hikhik.. jap nanti kami inform balik.. tq btw tolong upload

MaraKumpel said...

post dah diupdate cara untuk upload file besar2...

Wan Fauzan said...

nice. dah try diupload. semua sukses. nanti aku lapang2 aku upload lagi. sori a file besar, sebab aku tak berape reti scan bagi saiz kecik.

MaraKumpel said...

limit upload size dah takdek jadi bleh la upload file besar2 melalui site fileserver Marakumpel.